Жаңалықтар

Kundelik туралы күдік көп

Білім саласындағы цифрлы жүйе қандай?

Цифрлы дәуір – ақыл-ой дәуі­рі. Білім мен ғылым ғасыры. Елімізде білім саласын цифр­лы жүйеге көшіруге қатысты реформа жүргізіліп жатқанына біраз жыл болды, деп жазады Jambylinfo.kz. Аikyn.kz- ке сілтеме жасап. 

Kundelik.kz бағдарламасы 2016 жылы қолға алынып, 2018 жылдан бастап қолданысқа енгізілді.

 «11 жылда өзін-өзі ақтап шығады» деп сенім артқан жүйе бүгінге дейін өз соқпағына түсе алмады. Тіпті, kundelik еліміздің ақпараттық қауіпсіздігіне қатер төндіретіні туралы депутат Ермұрат Бапи мәселе көтерді.

Цифрлы әлемде ақпараттық қауіпсіздік пен жеке адамның деректерін қорғай білу  мемлекеттің де қауіпсіздігін қорғай білу екені даусыз. Ал электронды Kundelik-тің озықтығы қандай, олқылығы не деген сұрақ­қа әзірге ешкім де толымды жауап берген жоқ. Электронды жүйенің мақсат-міндеті – мұғалімдерді қағазбасты­лық­тан құтқару деген қарабайырлау қа­ғи­да ғана. Былтыр жоба жетекшісі Мұх­тар Ілиясов онлайн брифингте: «Қазір kundelik жобасында 6 200-дей мектеп жұмыс істеп жатыр. Нақтырақ айтқанда, 332 601 мұғалім мен 2 238 563 оқушыға, 2 016 990 ата-анаға қызмет көрсетіп жатырмыз» деп мәлімдеген болатын. Де­генмен ата-аналар мен мұғалімдер та­рап­ынан kundelik-тің техникалық мүмкіндіктеріне қатысты шу толастаған емес. Электронды күнделіктің халықты әбігерге салған басты машақаты негізінен интернет желісінің ақаусыз жұмыс істеуі­не байланысты екені белгілі. Яғни, кей­бір алыс ауыл-аймақтар сапалы интернет желісіне толық қосылмаған. 

Цифрлы білімге ортақ мемлекеттік бірыңғай жүйе керек 

Жақында БАҚ бетінде «Қостанай облысының мектептері kundelik-тен бас тартты» деген ақпарат тарады. Облыстық Білім басқармасының мәлімдемесінен түсінгеніміз, жергілікті ведомство Прези­дент Қасым-Жомарт Тоқаевтың «барлық оқушының сапалы оқыту контенті бар озық цифрлық платформаларға қолжетім­ді­лігін қамтамасыз ету» тапсырмасын BilimClass электронды журнал және күн­делік модуліне көшу арқылы жүзеге асыруды мақсат етіп отыр. Облыстық Білім басқармасы мен Bilim Land ЖШС ынтымақтастық меморандум аясында BilimClass модуліне барлық білім беру ұйымының, мұғалімдер, оқушылардың және олардың ата-аналарының деректерін автоматты түрде жүктегеннен кейін құжаттар қоймада тегін сақталады. 2024 жылдың 1 қыркүйегінен бастап барлық жал­пы білім беру ұйымдарын қамтығаннан кейін отандық цифрлы портал арқылы оқушылар біліктілікті арттыру курстарынан өту кезінде мониторингі мен сертификаттауы бар PISA, TIMSS, PIRLS, МОДО халықаралық зерттеулеріне қосыла отыр­ып, дайындық барысында функцио­нал­дық сауаттылықты қалыптастыруға және ба­­ға­лау­ға қол жеткізетін болады деп жос­­парланған.

Дегенмен біз Оқу-ағарту министрлігінің баспасөз қызметіне хабарласып, «Қостанай облысы Білім басқармасының kundelik жүйесінен  BilimClass-ке ауысып жатқанын Оқу-ағарту министрлігі қолдай ма, әрбір жергілікті орган білім саласындағы цифрлы жүйені өзі таңдауға құқығы бар ма?» деп сұраған едік. Құзырлы органның баспасөз қызметінің бізге берген жауабында ««Білім туралы» заңның 6-бабының 2-тармағы 10-1) тармақшасына сәйкес жергілікті атқарушы органдар бастауыш, негізгі орта және жалпы орта білім берудің жалпы білім беретін оқу бағдарламаларын іске асыратын мем­лекеттік білім беру ұйымдарын (қылмыстық-атқару жүйесінің түзеу мекемелеріндегі білім беру ұйымдарын қоспағанда) материалдық-техникалық қамтамасыз етуге қолдау көрсетеді. Осыған байланысты мектептер үшін бағдарламалық шешімдерді, ақпараттық жүйелерді таңдау жергілікті атқарушы органдардың құзыретіне жатады. Сонымен қатар жергілікті атқарушы органдар «Күнделік» АЖ және басқа да нарықта бар балама шешім­дерді таңдауға құқылы» деп жазылыпты.

Қазір елімізде электронды білім беру нарығы қарқынды дамып, бәсекеге қабілеттілік артып отыр. Бұл мектептердің таңдау мүмкіндігіне жол ашатыны сөзсіз. Кез келген білім беру ұйымына қай жүйе­мен жұмыс істеп, қандай платформаға қосылатынын өздері таңдай алуының да белгілі бір артықшылықтары бар шығар. Бірақ цифрлы білімге ортақ мемлекеттік бірыңғай жүйе керек екені даусыз.

Республикалық «ҚазБілім» орталығының директоры Аятжан Ахметжанұлының айтуынша, Bilim онлайн, BilimClass, mektep.edu, Bilimal сияқты нарықта жүр­ген kundelik.kz-ке балама болатын әртүрлі платформа бар. Олардың әрқайсысының өзіндік ерекшеліктері болуы мүмкін. Десек те, мемлекеттік деңгейде цифрлы білім бірыңғай жүйеге жинақталуы керек.

BilimClass-тың артықшылығы не?

Жұмыс істеу функциясында айырмашылық болмаса да әрбір жергілікті орган өзіне қолайлы платформаны өзі таңдай алатынын түсіндік. Алайда неге мемлекеттік деңгейде бірыңғай платформаға көшуге болмайды деген сұрағымыз басы ашық күйінде қалды. Ал BilimClass kundelik жүйесін қаншалықты алмастыра алады, оның кемшіліктерін қайталамауға қауқарлы ма? Артықшылығы қан­дай?» деген сұрағымызды BilimLand ЖШС-на жолдаған едік.

Оның айтуынша, BilimClass педагогтердің жұмысын жеңілдетеді. Жалпы, «Мұғалімдердің жұмысын жеңілдетеді деген шарт­тың (критерийдің) өлшемі қандай? Бұл да мұғалімдерді қағазбастылықтан арыл­та­ды деген мақсатта жұмыс істей ме?» деп сұрадық Нәзір Азаматұлынан.

Цифрлы өркениет интеллектуалды өре өлшемі болмақ 

Қостанай облысы Білім басқармасының kundelik-тен BilimClass-қа ауысуын мұғалімдер қалай қабылдап жатқанын білу үшін жергілікті білім ұйымдарының мамандарына да хабарластық. «BilimClass-­қа отандық өнім болғаны үшін ғана ауы­с­ып жатқан болар, әйтпесе kundelik жүйесі қазір мүлтіксіз жұмыс істеп тұр» деген ойын айтқан ұстаз атын атағысы келмеді.

Көріп отырғанымыздай, бүгінде білім нарығын цифрландыру бағытында бәсекеге төтеп бере алатын түрлі платформа қалыптасып үлгерді. Отандық ІТ саласында білікті жастар легі өсіп келеді. Елде цифрландыру қарқынды жүріп жатыр. Төң­іректі торлаған төртінші өнеркәсіптік төң­керіс тегеурініне төтеп беру үшін ци­ф­р­лы әлеует сапалы болу керегі де түсінікті... Ал ол үшін мыңдаған шақыр­ымға оптикалық-талшықты кабельдер жүргізіп, кең­жолақты интернетке қос­ылуды айт­пағанда, цифрлы өркениетте интеллектуалды өреміздің өсуі, білім-ғы­лымға байланған экономика құру, эл­ек­тронды технологиялардың заманауи қуатын толық меңгере білу үлкен сы­нақ болғалы тұр. Сондықтан заман талабына жауап бере алатын білім нәріне қанып, ғылым жолында ғұмырын сарп ететін на­ғыз ғалымдар тәрбиелеу, ұлттық ғы­лымның абыройын көтерер нағыз Қа­н­­ыш­тарды өсіру –  ендігі міндет десек болады.

Авторы: Тілекгүл Есдәулет